مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:272023-02-14اقتصادي

فارس من| میزان سبوس نان کشور/ نان بدون سبوس چه ضررهایی دارد


100 درصد سبوس را به نان برگردانید هم اکنون حداکثر 10 تا 12 درصد سبوس در بعضی نانها وجود دارد که خیلی ناچیز است این در حالی است که کمبود سبوس در آرد ضررهای بسیاری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان 100 درصد سبوس را به نان برگردانید درخواست پیگیری کردند.

آنها اعلام کردند: 100 درصد سبوس را به نان برگردانید هم اکنون مقداری ناچیزی سبوس حداکثر 10 تا 12 درصد در بعضی نانها وجود دارد که خیلی ناچیز است و ما 100 درصد سبوس نان را می خواهیم.

افزایش اختلالات روده ای، افزایش ابتلا به سرطان های روده بزرگ، مقعد، پانکراس، بافت آندومتر رحم، تخمدان و پروستات، افزایش احتمال بروز بیماری ها و حمله های قلبی، افزایش ابتلا به چاقی، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، کاهش مقاومت در برابر انواع عفونت ها، ایمنی کمتر در مقابل ویروس ها، افزایش آلرژی به مواد غذایی و افزایش مواد سمی در کبد و کلیه از جمله عواقب ناشی از کمبود سبوس گندم بر سلامت مردم است.

همچنین افزایش عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی، تنش های روانی، خستگی های مفرط، بی حوصلگی و در نتیجه کاهش شادابی جامعه از دیگر عوارض ناشی از جداسازی سبوس از آرد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| میزان سبوس نان کشور/ نان بدون سبوس چه ضررهایی دارد

فارس من| میزان سبوس نان کشور/ نان بدون سبوس چه ضررهایی دارد